GATUMÄNNISKORNA

Skratt, lycka, kärlek, glädje, familj.
Det är väl ändå sånna saker som vi ska unna oss, men varför blir det aldrig så? Varför är det lättare att vara arg än att vara glad, varför är det lättare att gråta än att skratta, varför är det lättare att hata än att älska? Hm, jag har länge undrat det! VART FAN ÄR SVAREN?

Fast jag just nu är väldigt glad, kärlekfull och familjeglad.
Jag har mat på bordet då jag kommer hem, jag har ett tag över huvudet. Jag har kläder och jag har chans till en bra utbildning! Har jag ens någonting att gråta över? Det finns folk som inte har ett SKIT men ändå är dem lyckligare än personer som har allt! Jag skulle vilja vara den som inte hade ett skit, helvete vad man skulle uppskatta livet och saker så mycket mer. 4 köttbullar, 2 potatisar, ett halvglas mjölk och ett par skor i en förstor storlek skulle vara en sådan glädje för dem som inte har någonting, för barnen som bor ute på gatan all day longs. Men vad är det för oss? Vi blir aldrig nöjda och vi vill bara ha mer och mer och mer! Egoist? Javisst! Stolt? Knappast. Här gnäller folk över att dem inte pallar skolan, inte pallar jobba för att det är JOBBIGT! Va ens glada över att ni har chansen till en utbildning medans det finns dem som sååå gärna vill men som inte KAN för att dem ej har pengar! Och va glada överhuvudtaget att ni får ett jobb! Barnen, männen, kvinnorna på gatan i alla länder skulle göra VAD SOM HELST för att få ett jobb VAD SOM HELST! Pengar är mat och med mat slipper man svälta!

TÄNK OM MÄNNISKOR.
Gäller t.o.m mig

-Tänk om vi skulle sluta vara så ego och om alla människor skulle donera minst 1 krona i månaden till dessa människor då hade världen  blivit så mycket bättre på en gång! Men tyvärr finns det folk som hellre sparar på den där kronan för att ha råd med en lyxmåltid på en svindyt resturang. Att ni ens står ut med er själva. OCH VETA att det finns folk som svälter överallt till döds. människor som dör varannan minut på grund av att dem inte har någon mat! OCH NI SITTER DÄR OCH KLAGAR PÅ ATT MATEN ÄR FÖR KALL, FÖR VARM ELLER VAD DET NU ÄR!
Usch jag skäms över svenskarna, trodde vi var bättre-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0